پروژه رایگان SIM908

  • ۲۳۲۹
  • ۰
  • ا۲ دقیقه

پروژه رایگان برد آموزشی SIM908

رادشید به عنوان یکی از تولیدکنندگان اولیه بردهای آموزشی SIM908 , هم اکنون اقدام به انتشار کل فایلهای پی سی بی (PCB) و شماتیک آن نموده است.

سیم کام در ایران به دلیل سابقه تولید و پخش مناسب دارای محبوبیت خاصی می باشد که SIM908 آن به دلیل همراه بودن GPS و GSM Modem  دارای کاربردهای بیشتری می باشد.

البته SIM908 به علت مشکلاتی که دارد می توان گفت در پروژه های صنعتی و سیستمهای مدیریت ناوگان نتوانسته از خود کارکرد مناسبی ارائه نمایید.

اولین مشکل این ماژول به علت عدم وجود پایه ریست کنترلر اصلی خود در پایه های خروجی می باشد به طوری که در صورتی که ولتاژ تغذیه شما کمی ناپایدار باشد در طول استفاده طولانی مدت , امکان هنگ کردن ماژول وجود دارد و تنها در صورتی از این حالت خارج می گردد که ولتاژ سیستم قطع و وصل گردد.

مشکل بعدی این سیستم وجود یک پردازنده جهت محاسبات GPS و عملیات های GSM MODEM می باشد که باعث گردیده است در صورتیکه شما به هر علتی سعی نمایید ماژول را توسط پایه POWER KEY خاموش و روشن نمایید قسمت موقعیت یاب دوباره باید اقدام به گرفتن مختصات می شود که می تواند بازه ای چند ده ثانیه ای را شامل شود که می توان گفت در سیستم های ردیاب خودرو این یک نقصان تلقی می گردد.

قیمت مناسب و یکپارچه بودن GPS و GSM MODEM نیز از محسنات این محصول می باشد.

این برد آموزشی که می تواند برای مصارف صنعتی  نیز استفاده گردد از دو برد مجزا تشکیل شده است.

این دو برد به گونه ای طراحی شده است که بتواند به راحتی از هم جدا شده و بعد از استفاده به عنوان برد آموزشی بتوان بر روی پروژه های دیگر نیز استفاده گردد.

نکته مهم:

بسیاری از بردهای مشابه در بازار در قسمت مدار تغذیه دچار مشکلاتی می باشند که باعث می گردد جریان دهی مناسبی جهت GSM Modem صورت نگیرد و این برد آموزشی در شرایط کاری خاصی هنگ کرده و دچار مشکل می گردد که برد حاضر شامل چنین مشکلاتی نمی باشد.

بعد از مونتاژ برد اصلی نیز حتما خروجی رگلاتور بررسی شود, این خروجی باید مقداری بین ۴.۱ و ۴.۲ ولت داشته باشد. در ضمن سلف استفاده شده حتما باید قابلیت عبور جریان ۵۰۰ میلی آمپر را دارا باشد.

 

قسمتی از پی سی بی PCB رایگان SIM908 قسمتی از شماتیک پروژه رایگان SIM908 قسمتی از شماتیک پروژه رایگان SIM908

 

پسورد: www.radshid.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *